ranking gadżetów reklamowych

Czy gadżety reklamowe muszą być innowacyjne? Czy od marketerów słusznie wymagana jest kreatywność w wymyślaniu nowych propozycji upominków dla klientów? A może lepiej postawić na sprawdzoną klasykę? Kubki reklamowe, torby i akcesoria biurowe?

Część odpowiedzi na te pytania znajdziecie w rankingu popularności gadżetów reklamowych. Wprawdzie ranking został przygotowany na podstawie danych z rynku amerykańskiego, ale w Polsce wyniki są bardzo podobne. Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym gadżetom.

Miejsce pierwsze: kubki z nadrukami

Jaki jest najbardziej popularny gadżet reklamowy w USA? Oczywiście kubki reklamowe. Aż 54 procent klientów deklaruje, że w ostatnim roku otrzymało właśnie taki upominek promocyjny. I zdecydowana większość z nich jest z niego zadowolona.

Co ciekawe kubki z nadrukiem znajdują się na pierwszym miejscu pomimo rosnącej popularności podobnych gadżetów. Mowa tu o różnego rodzaju bidonach czy butelkach filtrujących, które znajdują coraz więcej zwolenników zarówno wśród klientów jak i pracowników działów marketingu przygotowujących kampanie marketingowe.

Miejsce drugie: torby reklamowe

Na drugim miejscu znalazły się torby reklamowe – torby papierowe i materiałowe. Te pierwsze są wykorzystywanie głownie jako opakowanie innych gadżetów reklamowych oraz upominków wręczanych obecnym i potencjalnym klientom. Natomiast torby materiałowe wykorzystywane są coraz chętniej podczas zakupów. Ma to oczywisty związek z rosnącą świadomością ekologiczną społeczeństwa.

Ciekawostką jest fakt, że w Polsce popularność materiałowych toreb reklamowych jest dodatkowo wzmacniana przez dystrybucji darmowych toreb plastikowych w sieciach handlowych. I będzie wzmacniana także w kolejnych latach. Przewiduje się bowiem dalsze restrykcyjne rozwiązania w tym zakresie. 

Miejsce trzecie: artykuły piśmiennicze i akcesoria biurowe

Rankingowe podium zamykają artykuły piśmiennicze i akcesoria biurowe. Jest to grupa gadżetów, które chyba nigdy nie wypadną z czołówki. Są bowiem wykorzystywane zarówno w biurach jak i w domach. Często także korzystają z nich dzieci, które używają ich jako przyborów szkolnych.

Dalsze miejsca w rankingu

Jakie gadżety reklamowe zajmują dalsze miejsca w rankingu. Są to:

  • pamięć USB,
  • akcesoria biurowe – długopisy, linijki, zszywacze, dziurkacze i pozostały niezbędny sprzęt;
  • kalendarze – ścienne, biurkowe i książkowe;
  • powerbanki,
  • parasole.

Co ciekawe ranking ten od lat pozostaje bez większych zmian. Szczególnie na trzech pierwszych pozycjach. na kolejnych czasem pojawiają się nowe gadżety. Jest to związane głównie z rozwojem technologicznym i zmieniającymi się potrzebami klientów.

Co zatem sprawia, że gadżety reklamowe są atrakcyjne? Przede wszystkim chodzi o trzy cechy:

  • liczbę interakcji 
  • przydatność
  • wytrzymałość

I wszystkie gadżety wymienione w rankingu właśnie takie cechy posiadają. Dlatego szukając sprawdzonych upominków dla klientów warto pomyśleć o starych dobrych kubkach z nadrukiem lub torbach reklamowych. To gadżety ponadczasowe i bardzo lubiane przez odbiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here