Czy gadżety reklamowe muszą być innowacyjne? Czy od marketerów słusznie wymagana jest kreatywność w wymyślaniu nowych propozycji upominków dla klientów? A może lepiej postawić na sprawdzoną klasykę? Kubki reklamowe, torby i akcesoria biurowe?
Część odpowiedzi na te pytania znajdziecie w rankingu popularności gadżetów reklamowych. Wprawdzie ranking został przygotowany na podstawie danych z rynku amerykańskiego, ale w Polsce wyniki są bardzo podobne. Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym gadżetom.
Miejsce pierwsze: kubki z nadrukami
Jaki jest najbardziej popularny gadżet reklamowy w USA? Oczywiście kubki reklamowe. Aż 54 procent klientów deklaruje, że w ostatnim roku otrzymało właśnie taki upominek promocyjny. I zdecydowana większość z nich jest z niego zadowolona.
Co ciekawe kubki z nadrukiem znajdują się na pierwszym miejscu pomimo rosnącej popularności podobnych gadżetów. Mowa tu o różnego rodzaju bidonach czy butelkach filtrujących, które znajdują coraz więcej zwolenników zarówno wśród klientów jak i pracowników działów marketingu przygotowujących kampanie marketingowe.
Miejsce drugie: torby reklamowe
Na drugim miejscu znalazły się torby reklamowe – torby papierowe i materiałowe. Te pierwsze są wykorzystywanie głownie jako opakowanie innych gadżetów reklamowych oraz upominków wręczanych obecnym i potencjalnym klientom. Natomiast torby materiałowe wykorzystywane są coraz chętniej podczas zakupów. Ma to oczywisty związek z rosnącą świadomością ekologiczną społeczeństwa.
Ciekawostką jest fakt, że w Polsce popularność materiałowych toreb reklamowych jest dodatkowo wzmacniana przez dystrybucji darmowych toreb plastikowych w sieciach handlowych. I będzie wzmacniana także w kolejnych latach. Przewiduje się bowiem dalsze restrykcyjne rozwiązania w tym zakresie.
Miejsce trzecie: artykuły piśmiennicze i akcesoria biurowe
Rankingowe podium zamykają artykuły piśmiennicze i akcesoria biurowe. Jest to grupa gadżetów, które chyba nigdy nie wypadną z czołówki. Są bowiem wykorzystywane zarówno w biurach jak i w domach. Często także korzystają z nich dzieci, które używają ich jako przyborów szkolnych.
Dalsze miejsca w rankingu
Jakie gadżety reklamowe zajmują dalsze miejsca w rankingu. Są to:
- pamięć USB,
- akcesoria biurowe – długopisy, linijki, zszywacze, dziurkacze i pozostały niezbędny sprzęt;
- kalendarze – ścienne, biurkowe i książkowe;
- powerbanki,
- parasole.
Co ciekawe ranking ten od lat pozostaje bez większych zmian. Szczególnie na trzech pierwszych pozycjach. na kolejnych czasem pojawiają się nowe gadżety. Jest to związane głównie z rozwojem technologicznym i zmieniającymi się potrzebami klientów.
Co zatem sprawia, że gadżety reklamowe są atrakcyjne? Przede wszystkim chodzi o trzy cechy:
- liczbę interakcji
- przydatność
- wytrzymałość
I wszystkie gadżety wymienione w rankingu właśnie takie cechy posiadają. Dlatego szukając sprawdzonych upominków dla klientów warto pomyśleć o starych dobrych kubkach z nadrukiem lub torbach reklamowych. To gadżety ponadczasowe i bardzo lubiane przez odbiorców.