Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Wysyłka za pobraniem – jak działa?

21 sierpnia 2020 wysyłka za pobraniem

W obecnych czasach niemalże każdy użytkownik Internetu, wie doskonale, na czym polega możliwość wybrania opcji wysyłki za pobraniem. To coraz powszechniej stosowana forma płatności.

Wysyłka za pobraniem – jak wysyłać?

Na wstępie, warto powiedzieć, iż nie jest to nic skomplikowanego ani trudnego do zrozumienia, jak się może wydawać. W sieci krąży wiele artykułów dotyczących tego, jak sprawa ta wygląda ze strony klienta. Jednak niewiele można znaleźć o roli nadawcy w tym całym procesie.
Przede wszystkim, należy wybrać odpowiadającą naszym wymaganiom firmę kurierską – na rynku jest ich kilka, każda z nich oferuje dość podobne usługi i ceny. Następnie, co należy wiedzieć – to znać wymiary i ciężar towaru, jaki chcemy nadać. Konieczne jest określenie także typu i zawartości paczki. W kolejnym kroku konieczne jest wybranie opcji przesyłki za pobraniem, uzupełnienie numeru rachunku bankowego, na który mają trafić przekazane pieniądze, oraz danych osobistych właściciela konta, a także adresu korespondencyjnego – na który trafią ewentualnie nieodebrane przez odbiorcę paczki.

Należy pamiętać, iż przesyłka za pobraniem podlega ubezpieczeniu, które jest częścią kwoty końcowej.

Niektóre firmy kurierskie wprowadzają możliwość płatności przy odbiorze zarówno za pomocą gotówki, jak i karty płatniczej. Jest to niezwykle pożądane przez klientów. Często zdarza się, iż nie mają oni akurat przygotowanej należnej sumy zapłaty, przez co czas doręczenia wydłuża się.

Kto czerpie korzyści z takiej formy wysyłki?

Klient

To forma płatności, która jest niezwykle bezpieczna dla potencjalnego konsumenta. Umożliwia ona zapłacenie za towar dopiero po jego otrzymaniu, dzięki czemu nie ma tutaj możliwości na oszustwo zarówno ze strony sklepu internetowego jak i samego klienta. Należy jednak pamiętać – co bardzo istotne, iż klient uzyskuje możliwość otworzenia danego zamówienia dopiero po przekazaniu należytej sumy pieniędzy w ręce kuriera. Często klienci tworzą podczas odbioru przesyłki niepotrzebne spory, będąc nieświadomi swoich praw i obowiązków. W przypadku jeśli kurier zgodzi się na taki czyn, jest to zrobione na jego odpowiedzialność. Prawnie, nie ma on takich kompetencji i jest to niezgodne z umową, jaką zawarł pomiędzy sobą a firmą kurierską, a także klientem – sklepem internetowym.

Sklep internetowy

Dla sklepy internetowego umożliwienie opcji płatności przy odbiorze jest przede wszystkim podniesieniem poziomu wiarygodności firmy. Obecnie, na rynku internetowym jest ogromna rzesza oszustów, oferujących tak zwane produkty widma. Wówczas, klient opłaca swoje zamówienie za pomocą przelewu internetowego a w efekcie nie zyskuje obiecanego towaru. Konsumenci w związku z tym bardzo ufają firmie, która oferuje ową formę zapłaty. Często, zwracają uwagę na to czy dana forma zapłaty jest możliwa – a jeśli tak, wybierają przelew tradycyjny, bardziej odpowiadający ich preferencją. Umożliwienie zapłaty za pobraniem jest często jedynie swoistym zaświadczeniem o wiarygodności firmy, jak dobra opinia czy pozytywne komentarze w sieci.

Redakcja SBI

Nasz portal oferuje obszerną gamę treści związanych z bezpieczeństwem w sieci, najnowszymi trendami w marketingu, finansach oraz biznesie. Dzięki praktycznym poradom i aktualnym informacjom czytelnicy mogą lepiej zrozumieć zmieniający się świat online, prowadzić bardziej efektywny biznes oraz skutecznie zarządzać swoimi finansami.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Transport morski - kompleksowy przewodnik
outsorcing obsługi celnej
hosting

Jesteś zainteresowany reklamą?